top of page

איך לבחור ביטוח רפואי?

עודכן: 18 באוג׳ 2021

איך בוחרים ביטוח רפואי? תחום הביטוחים הרפואיים הינו עולם מקיף ורחב של מידע, לכן, אם אתם מעוניינים לבחור ביטוח רפואי או לבדוק את ביטוח הבריאות שכבר רכשתם, חשוב שתכירו כמה עקרונות חשובים בתחום ביטוחי הבריאות, שיענו לכם על השאלה ״איך לבחור ביטוח רפואי״ - להלן העיקריים שבהם:

שלושה רבדי ביטוח בריאות שונים בישראל לגבי בחירת ביטוח רפואי:



איך בוחרים ביטוח רפואי? דגשים לגבי איך לבחור ביטוח רפואי
איך לבחור ביטוח רפואי?

רובד ראשון: ביטוחי הבריאות הממלכתיים.


לאזרחי ישראל ישנו ביטוח מקופת החולים (מתוקף חוק ביטוח הבריאות הממלכתי שחוקק בשנת 1995). ביטוח זה הינו ביטוח בסיסי ומקיף אשר מספק מענה על צרכי בריאות רבים מאוד. כגון: ניתוחים וטיפולים רבים, בדיקות והתייעצויות אצל רופא משפחה, ילדים ורופאים מומחים רבים ועוד. זהו ביטוח שמשולם באמצעות מס ביטוח הבריאות שיורד לנו מהשכר ומסופק לנו על ידי קופות החולים השונות ומספק לאזרחי ישראל ביטחון רפואי די רחב.


רובד שני: ביטוחי בריאות נוספים (שב"ן) בקופות החולים.


רובד זה, הידוע גם בכינויו הביטוח המשלים, מסופק אף הוא על ידי קופות החולים. כל קופה קיבלה רשות למכור עוד שני ביטוחים משלימים לרובד הממלכתי. כיסויים אלו, ניתנים לרכישה באופן וולונטרי, אינם דורשים מילוי הצהרת בריאות, ומספקים סל של כיסויים נוספים על ידי קופות החולים בהם בחירת רופא מנתח, טיפולים והתייעצויות, סל הריון ועוד ועוד.


הרובד השלישי: הביטוחים הפרטיים בחברות הביטוח.


הביטוחים הפרטיים בחברות הביטוח, בין אם כאלו הנמכרים באופן אישי למבוטח הקצה ובין אם באופן של ביטוח בריאות קבוצתי דרך מקום העבודה, נועדו למלא חוסרים או לשפר תנאים בביטוחים המשלימים בקופות החולים. לכל חברת ביטוח פירוט כיסויים מעט שונה, אך הפרקים העיקריים בתחומים אלו הם: השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, תרופות שלא בסל הבריאות, ניתוחים בארץ ובחו"ל, התייעצויות, בדיקות אבחנתיות ועוד ועוד.


בנוסף לתחומים אלו ישנם ביטוחים פרטיים רבים הנוגעים לתחום ועולם הבריאות ובהם: ביטוח סיעודי, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים ועוד ועוד.


אז איך בוחרים ביטוח רפואי ומאילו מצבים חשוב להימנע?


כפי שצוין, כדי לבחור בביטוחים רפואיים מתאימים יש להכיר מעט את עולם הביטוח הרפואי ואת הכיסויים השונים.

שוק ביטוחי הבריאות עבר שינויים ושיפורים רבים עם חלוף השנים. יחד עם זאת, תחום ביטוח הבריאות עודו מבלבל מאוד ופעמים רבות אנשים רוכשים מספר ביטוחי בריאות ומגיעים למצב בו יש להם ביטוח כפול או לחילופין מחזיקים בביטוח מיותר שאינו מתאים לצרכים שלהם ואינם מחזיקים בביטוח אחר שיתכן ויכול להשלים להם את הצורך הביטוחי הקיים. המשמעות של ביטוח כפול היא שיש לאדם יותר מביטוח אחד שמכסה על אותו אירוע, כאשר מותר לו להפעיל רק אחד מהביטוחים. במצבים של ביטוח כפול בעל הביטוח בעצם משלם פרמיה לכל הביטוחים כאשר הוא זכאי לקבל פיצוי רק מביטוח אחד.


כדי להגיע למצב בו מחזיקים רק את הביטוחים הנדרשים, חשוב לבחון את הביטוחים הקיימים כולל הפירוט המופיע בפוליסות עצמם. פעולת "עריכת סדר בביטוחים" לא פשוטה לרובינו. לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מצד המחסום הפסיכולוגי הנלווה אליה. במקרים רבים ההתעסקות בתחום זה מקושרת לנושאים שרובינו היינו מעדיפים להימנע מהם ולכן דוחים אותם לרגע האחרון. בנוסף, איתור המידע והבדיקה במה להתמקד לא פשוטה לרובינו.

ניתן לנסות ולרכז את כל החומר עצמאית ואף ללמוד את התחום, אך לחילופין ניתן להיעזר באיש מקצוע על מנת לטפל בבדיקת המצב הקיים. חשוב לוודא שאיש המקצוע אותו בחרתם לא עוסק בשיווק ומכירת ביטוחים שכן במקרה זה, השיקולים והאינטרסים הנלווים לבדיקה פוגעים באינטרסים של הלקוח.


איך בוחרים ביטוח רפואי
איך בוחרים ביטוח רפואי?















היועצים המקצועיים ב"מלמד יועצים" אינם סוכנים, אלא יועצים בלתי תלויים שמתמחים בביטוחי בריאות ועוסקים אך ורק בתחום זה למעלה מ-23 שנה. אנו מלווים את הארגונים הגדולים במשק בתחומים אלו, ובשנים האחרונות ייעצנו וליווינו מאות לקוחות פרטיים שהשיגו שליטה וסדר בתחום הביטוחים, תוך חיסכון משמעותי בהוצאות.


אם אתם עדיין תוהים איך לבחור ביטוח רפואי, דברו עם יועץ ביטוח בריאות מטעמנו! נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ולסייע לכם להיות רגועים בנוגע לבחירת ביטוח רפואי מתאים תוך חיסכון בכספים.


אולי יעניין אתכם גם:






0 תגובות

Comments


bottom of page